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LuluLab revolutionizes the global beauty industry with AI skin analysis solution

Provide personalized skin care with AI skin analysis solution ‘Lumini’

 

‘LuluLab’, a spin-off from Samsung Electronics’ in-house venture program C-Lab in 2017, is a company leading the digital transformation of the beauty and healthcare industry with a skin analysis solution using AI technology.

Under the leadership of CEO Choi Yong-jun, Lululab is rapidly establishing itself in the global market with its AI-powered skin analysis solution, LUMINI, which offers personalized skincare services.

Lumini is a solution that scans the user's skin, analyzes skin conditions such as pores, wrinkles, and sebum, and recommends optimal cosmetics and skin treatments based on this.

This technology is highly regarded for its skin analysis accuracy and efficiency by suggesting optimized care methods based on the user's skin data. This technology has been recognized by winning the CES Innovation Award four times, and is currently accumulating extensive skin data in cooperation with more than 100 global partners around the world.

Based on its success in the B2B market, lululab is expanding its business area into the B2C market and healthcare field.

 

 

The company has introduced the LUMINI Home, a smart mirror for at-home use, and LUMINI SDK, a mobile solution, enabling consumers to easily monitor and manage their skin condition at home. Furthermore, Lululab is developing diagnostic services for skin disorders based on its accumulated data, strengthening its presence in the healthcare market.

Lululab’s vision is to break down the barriers between beauty and healthcare, evolving into a life sciences platform powered by skin data.

The relentless efforts of CEO Choi and the team aim to drive not only the digital transformation of the beauty industry but also the development of data-driven medical and wellness services.

CEO Choi Yong-jun stated, “LuluLab aims to help people around the world live healthy and happy lives through AI technology.” 
“We will contribute to the development of the beauty and healthcare industry through innovative services based on skin data.” He said.

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KB금융, 7월 ‘문화가 있는 날’ 맞아 ‘K-미술, 세계를 날다’ 영상 공개 KB금융그룹(회장 양종희)이 7월 30일, ‘문화가 있는 날’을 맞아 세계가 주목하는 한국미술의 역사와 현재를 조명하는 ‘K-미술, 세계를 날다’ 영상을 공개했다. 매달 마지막주 수요일은 국민 모두가 일상에서 보다 쉽게 문화를 접할 수 있도록 문화체육관광부에서 지정한 ‘문화가 있는 날’이다. 문화재 무료 개방, 영화·전시·스포츠 관람 할인 등 전국 문화시설에서 다양한 할인 혜택을 제공한다. KB금융은 단색화 열풍과 국제 아트페어 개최 등 전 세계에서 주목하고 있는 ‘K-미술’의 우수성을 널리 알리고자 ‘K-미술, 세계를 날다’ 영상을 제작했다. KB금융과 ‘한국 알림이’ 서경덕 성신여대 교수가 함께 기획하였으며, 국내 1호 전업 도슨트인 김찬용 전시 해설가가 내레이션에 참여했다. 이번 영상은 단색화 열풍을 중심으로 민족 고유의 미의식을 바탕으로 독창적인 미술기법을 발전시켜 온 한국미술의 역사를 설명한다. 단색화(DANSAEKWHA)’는 우리말 고유명칭 그대로 불리는 화풍으로, 2010년대부터 세계적으로 주목받기 시작했다. 1970년대 급격한 산업화와 서구화 속에서 전통적인 동양적 사유와 미감을 현대적으로 표현한 작품들로, 제한된 색조와 형태, 질감을 사용하여